درباره وبلاگ


زندگی ما به شیمی وابسته است. منتظر نظرات شما هستم
آخرین مطالب
پيوندها
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شیمی و آدرس shimitekno.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 15
بازدید کل : 14638
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


شیمی




1_نخوردن صبحانه:کسانی که صبحانه نمی خورند.قند خونشان به سطح پایین تری افت می کند.این امر باعث تامین نامناسب مواد غذایی برای مغز و در نتیجه افت فعالیت مغزی می شود.

2_پر خوری:این امر باعث تصلب شرایین(سختی دیواره ی رگ های مغز) می شود.

3_مصرف دخانیات:این امر باعث کوچک شدن مغز وهمچنین منجر به آلزایمر می شود.

4_استفاده ی زیاد قند وشکر:جذب پروتیین و مواد غذایی را متوقف می کند و منجر به سوء تغذیه و احتمالا اختلال در رشد مغزی می شود.

5_آلودگی هوا:مغز بزرگترین مصرف کننده ی اکسیژن در بدن ماست.دمیدن هوای آلوده باعث کاهش اکسیژن تامینی مغز شده ومنجر به کاهش کارایی مغز می شود.

6_کمبود خواب:خواب به مغزمان اجازه ی استراحت می دهد.دوره ی طولانی کاهش خواب منجر به شتاب گیری مرگ سلول های مغزی خواهد شد.

7_پوشاندن سر به هنگام خواب:خوابیدن با سر پوشیده باعث افزایش تجمع دی اکسید کربن و کاهش تجمع اکسیژن شده ومنجر به تاثیرات مخرب مغزی  خواهد شد.

8_کار کشیدن از مغز درهنگام بیماری:کار سخت یا مطالعه در زمان بیماری ممکن است منجر به کاهش کارلیی مغز و در نتیجه صدمه ی مغزی شود.

9_کاهش افکار مثبت:فکر کردن بهترین راه برای تمرین دادن به مغزمان است.کاهش افکار مثبت ممکن است باعث کوچک شدن مغز گردد.

10_کم حرفی:مکالمات انتزاعی منجر به رشد کارایی مغز خواهد شد.

 



جمعه 27 اسفند 1389برچسب:, :: 15:4 ::  نويسنده : یک شیمیدان

سلام .ممنون از انتخاب شما:

         از وبلاگ زیر هم دیدن فرمایید 

                                  eyneeshgh.loxblog.com



سه شنبه 24 اسفند 1389برچسب:, :: 10:26 ::  نويسنده : یک شیمیدان

سنگ ماه متولد شما واثرات آن:

سنگ ها می توانند شما را جادو کنندو بر فعالیت هایتان تاثیر بگذارند.اگر در درستی این قضیه تردید دارید در  موقعیتی که نیاز به شجا عت دارید یک تکه سنگ (حدید) با خود عمل کنید تا اثر آن را به چشم ببینید.یا می توانید برای اینکه عشق بین خودوهمسرتان را افزایش دهید گردن بندی ازلا جورد به گردن بیاویزید.چون لاجورد عشق و دوستی را زیاد میکند .هر یک از سنگ های موجود در طبیعت خاصیتی ویژه ومنحصر به فرد دارد.انرژی از امواج کیهانی عبور می کند و به واسطه سنگهای که برگردن آویخته اید یابه نحوی با بدن شما در تماس قرار گرفته اند به شما منتقل می شود.علاوه براین دانشمندان براین باورند که هر سنگ بامتولد ماه خاصی ارتباط بیشتر و بهتری برقرار می کند ومی تواند برای درمان بیماری ها یا متعادل کردن قوای روحی و دماغی او مثمرثمر باشد.به خاطر داشته باشید که برای متولدین هر ماه علاوه برسنگ مخصوص خود او ممکن است چندین سنگ دیگر هم مفید باشد.

متولدین فروردین بخوانند:

الماس یکی از گرانبهاترین و زیباترین سنگهای موجود در طبیعت با متولدین فروردین ارتباط بیشتری برقرار می کند. این سنگ اعتماد به نفس را افزایش می دهد و احساس شکست ناپذیری را در انسان تقویت می کند.الماس یکی از قدیمی ترین سنگ های موجود در طبیعت است که خاصیت تصفیه کنندگی دارد ومخصوصا روی کارکرد کلیه ها ومثانه اثر مثبتی دارد.علاوه بر آن کارایی وقدرت سنگ های دیگر را هم افزایش می دهد.فراموش نکنید که متولد هرماهی که هستید واز هر سنگی استفاده می کنید الماس را فراموش نکنید.

متولدین اردیبهشت بخوانند:

سنگ متولدین این ماه زمرد است.زمرد از زمان های خیلی دوربه عنوان سنگ درمانی به کار رفته است.یکی از مهمترین ویژگی های آن این است که روح وجسم را باهم متعادل می کند.این سنگ روی تیروئید و تصلب شرائین اثر می گذارد ودر مورد بیمارانی که پارکینوس دارند یا مبتلا به صرع هستند روند درمان را بهبود می بخشد. زمرد فشار خون وبیماری قلبی رانیز کنترل می کند.در زمان های گذشته برای درمان بچه های کوچک هنگامی که به تب مبتلا می شدند مورد استفاده قرار می گرفته است.این سنگ ادراکات شهودی را افزایش می دهد و در ایجاد نبوغ تاثیر دارد.

متولدین خرداد بخوانند:

سنگ اختصاصی این ماه مروارید است.به مروارید داروی جادویی نیز می گویند. این سنگ روی اعصاب وکلیه ی عضلات اثر مثبت می گذارد و بیماری های ناشی از کمبود کلسیم را برطرف می کند. مروارید نیروی حیات را افزایش می دهد وضد اضطراب عمل می کند. علاوه برآن همراه داشتن مروارید باعث می شود قوه ی ابتکار شما بهتر عمل کندوخلاقیتتان افزایش یابد.

متولدین تیر بخوانند:

 سنگ متولدین این ماه گارنت است که به رنگ تیره و شبیه یاقوت قرمز در طبیعت دیده می شود.سنگ گارنت حامی مسافرینی است که با کشتی سفر می کنند. این سنگ برای استحکام دیواره های سرخرگ.تقویت چشم ودرمان سرطان در مراحل اولیه آن کارایی دارد. اثرات این سنگ میان زنان بیشتر نمایان می شود. گارنت بیماری های زنانگی را بهبود می بخشد وبر درمان اختلالات قاعدگی اثر مثبت می گذارد.

متولدین مرداد بخوانند:

پریدوت و اونیکس سنگ های متولدین مرداد ماه هستند.اونیکس سنگی شبیه به عقیق است که به رنگ سیاه یافت می شود.این سنگ برای درمان اعتیادموثر است.به نظر می رسد از آنجا که اونیکس اعتماد به نفس و دلگرمی راافزایش می دهد از گرایش افراد به سوی اعتیاد جلوگیری می کاهد.اونیکس روی سیاه رگ ها ومفاصل بخصوص درافرادی که دچار نقرس هستند اثر مثبتی می گذارد واز لحاظ روانی موجب ازد یاد هماهنگی روحی انسان می شود .

متو لدین شهریور بخوا نند.

یاقوت کبود سنگ مخصوص متولدین شهریور ماه است. این سنگ دارای خاصیت شفا بخشی است وروی سلول های پوست.مووناخن خیلی تاثیر می گذارد. یاقوت کبود از ریزش مو جلو گیری از خونریزیزخم ها به کار می رود . 

متولدین مهر بخوانند.

متولدین مهر ماه می تواننداز سنگ های مونستون واوپال استفاده کنند.منستون جندین رنگ دارد.سفیدمایل به ابی مایل به سبزومایل به صورتی ان در طبیعت یافت می شود .سنگی است که روی اختلالات هور من خیلی تاثیر مثبتیددارد بخصوص شیر مادران را افزایش می دهد.ان سنگ روی تیروئید هم اثر مثبت داردوباعث می شود موانع احساسی شخص ازبین برود.اوپال از خانواده ی عقیق است وسنگی است که در کشور استرالیا به دست می آید. این سنگ روی التهابات روده ومعده موثر است وبرجریان خون نیز اثر می گذارد. از این سنگ به طلسم خوشبختی نیز یاد شده است.در گذشته مرسوم بوده که از اشخاص مبتلا به افسردگی درخواست می کردند به اوپال سیاه نگاه کنند چون اعتقاد داشتند این کار افسردگی آنها را از بین می برده است.

متولدین آبان بخوانند:

سیترین ویاقوت قرمز سنگ ها ی متولدین این ماه هستند.یاقوت قرمز برای بیماری های ویروسی و ایپدمی ودرمان تب مفید است. این سنگ بی حسی ورخوت را از بین می برد وزایمان زودرس جلوگیری می کند. یاقوت قرمز ایمنی بدن را افزایش می دهد واز لحاظ روانی هم باعث رهایی از وابستگی های روانی می شود. از زمان قدیم متداول بوده که به زوج های جوان توصیه می شده این سنگ را برای وفای بیشتر نسبت به همسر خود به گردن بیاویزند.

متولدین آذر بخوانند:

رسیدیم به متولدین آذز ماه و سنگ فیروزه.از سنگ فیروزه به عنوان سنگ حامی یاد شده است .معروف است که در اروپا خلبانان و مهمهن داران هواپیما برای ایمنی در سفر از فیروزه استفاده می کنند.چون این سنگ از سقوط جلوگیری می کند. فیروزه بر روی عملکرد نادرست کبد اثر می گذارد وقدرت و سوی چشم را افزایش می دهد.فیروزه ضد افسردگی است ونشاط آور می باشد والتهابات پوستی را فرو می نشاند.

متولدین دی بخوانند:

نکته ی عجیبی است!متولدین دی ماه سنگ مخصوص به خود ندارند اما همه ی سنگ ها با تمام خواصیتشان برای آنها مفید است

متولدین بهمن بخوانند:

آماتیست.سنگ کریستالی بنفشی که به اضطراب پایان می دهد.این سنگ ضد اضطراب وکابوس است وبرای کسانی که بدخواب هستند یا مدام کابوس می بینند توصیه شده است.تجربه نشان داده است که افراد مضطرب وقتی آماتیست به همراه دارند به آرامش می رسند.

متولدین اسفند بخوانند:

متولدین این ماه بامرجان پیوند برقرار می کنند.مرجان از گیاه دریایی به دست می آید واز رنگ قرمز پر رنگ تا گل بهی  وصورتی یافت می شود.چون منشاء آن کلسیم است روی بیماری استخوان ها موثر است.مرجان برای استحکام دندان ها مفید است وانعطاف پذیری را تقویت می کند.متولدین این ماه که نمی توانند خود را با محیط وفق دهند باهمراه داشتن این سنگ می توانند بر این ضعف فائق آیند. 

 



سه شنبه 17 اسفند 1389برچسب:, :: 20:59 ::  نويسنده : یک شیمیدان

هیدروژن پراکسیدغلیظ(H2O2)حدود90%درحضور کاتالیزگر نقره اتم اکسیژن خود را آغاز کرده وگرمای زیادی تولید می کند.آب گرمای زیادتولید شده را گرفته وبخار می شودکه با سرعت بالا می تواند از نازل موشک خارج شود.

حال اگر این آزمایش را در یک بطری خالی نوشابه انجام دهیم بر روی درب بطری نوشابه سوراخی ایجاد کنیم بخار تولیدی باسرعت زیاد عبور می کندوبطری خوابیده بر روی زمین مانند موشک عمل می کند.



یک شنبه 15 اسفند 1389برچسب:, :: 23:8 ::  نويسنده : یک شیمیدان

 

هرچه دمای آب کمتر وفشار بیشتر باشد آب گاز بیشتری را در خود حل می کند. بنابر این گازCO2را تحت این شرایط در نوشابه وارد می کنندتا نوشابه از این گاز اشباع شود.زمانی که درب نوشابه بر داشته می شودودر دما وفشار معمولی قرار می گیردمحلول خاصیت فوق اشباع پیدا می کندوتمایل به آزاد کردن گاز CO2پیدا می کندبرای این کارCO2محلول باید به صورت حباب در آیدیعنی ملکول هایCO2کنار هم جمع می شوندوبا پیوستن به یکدیگر تشکیل حباب دهندوبه سطح آمده وخارج شوند.

هرگونه سطحی که به خصوص ناهمواری هم داشته باشدایجاد این حباب ها را راحت می کندبنابراین نمک که از بلور های ریز تشکیل شده است این سطح را برای حباب هاوتشکیل آنها فراهم می کند(سطح بلورها)پس حباب بیشتری تشکیل شده وخارج می شود. هر چیز دیگری غیر از نمک هم مثل شن یا ماسه  یاخاک یا شکرمی تواند چنین نقشی  داشته باشداثر بیشتر نمک نسبت به شکر به دلیل ریزتر بودن بلور های آن و ایجادسطح تماس بیشتر است.



یک شنبه 15 اسفند 1389برچسب:, :: 11:33 ::  نويسنده : یک شیمیدان

وقتی عاشق می شویم به نظر می رسد مغز ما طبیعی فعالیت نمی کند.کف دستانمان عرق می کند.نفس هایمان بند می آید.به درستی نمی توانیم فکر کنیم و احساسی شبیه به اینکه پروانه ای در دلمان پر می زند به ما دست می دهد.با این همه این احساس شگفت انگیز است.جرقه ی آن می تواند باچیزی به سادگی دیدن چشم ها.لمس کردن دست ها.شنیدن موسیقی ویا خواندن کتابی به وجود آید.

عامل ایجاد این تحریک ملکول کوچکی به نام فنیل اتیل آمین است.این ملکول همراه با دوپامین و نوراپی نفرین می تواند یک حس نامعلوم ولی شادی آفرین را که منجر به علاقه سیر ناپذیری می شود ایجاد کند.

 فنیل اتیل آمین ماده ای شیمیایی طبیعی شبیه آمفتامین و دوپامین است که تجربه ی عالی عشق را برای ما فراهم می کند.

 چیزی که توصیف عشق را مشکل می کند تلنگر های اولیه ی آن در قشر جلوی مغز است که انسان را قادر می سازدلذت بودن با شخصی خاص را حتی اگر تا آن زمان یک بار بیشتر اورا ملاقات نکرده باشد برای خود پیش بینی کند.اگر این تلنگر ها به اندازه ی کافی قوی باشد به آن *حافظه آینده* می گویند که در گیر پاسخ به جنگ وگریز های قدیمی قسمت جلوی مغز  ومسئول رفتار های ناخواسته ای چون لکنت زبان و... خواهد بود. اندورفین ها که ساختاری شبیه به مرفین دارند بیشربه ماده ای که می تواند در انسان احساس خوشی و شعف ایجاد کند شناخته شده اند.این مواد به عشاق آرامش مشابهی می دهد ولی نه در همان لحظات اول.

اندور فین ها در مراحل اولیه ی جذب با تحریک تک یاخته های خاصی در مغز میانی به شکل کاتالیز گر(کاتالیزور) عمل کرده و آمفتامین های طبیعی قوی یعنی دوپامین و فنیل اتیل آمین را تحریک می کنند. آنها با فرمان های خود در مغز فکر وخیال ها را طراحی می کنند!!!



یک شنبه 15 اسفند 1389برچسب:, :: 9:30 ::  نويسنده : یک شیمیدان

حدود75میلی لیتراز یک محلول50:50 آب_اتانول را در یک بشر250 میلی لیتری بریزید.

یک دستمال کتانی(نخی)را در آن قرار دهید تا محلول را به خود جذب کند.دستمال را با یک انبر دسته بلند بگیرید و آتش بزنید(توجه داشته باشید که این مرحله از آزمایش را با دست انجام ندهید.)در حین آتش زدن چراغ های اطراف خود را خاموش کنید واجازه دهید دستمال در حدود 30 ثانیه بسوزد سپس شعله را خاموش کنید.مشاهده می کنید که دستمال نسوخته وسالم است. 



یک شنبه 15 اسفند 1389برچسب:, :: 9:19 ::  نويسنده : یک شیمیدان

4گرم فلز روی را در یک شیشه کوچک بر یزید.دریک شیشه بزر گتر یا یک لوله ی آزما یش4گرم NH4NO3ویک گرم NH4CLو نیم گرم BaNo3بریزید .درست در زمان اجرای نما یش گرد روی رابه شیشه بزرگتر بیفزائیدو درب آن ر ا بگذاریدو به شدت تکان دهید تا کاملا مخلوط شوند.مخلوط خاکستری رنگی به وجود می آید.آن را بر روی یک سطح نسوز ریخته وبه صورت کپه ای در آورید وچند قطره آب روی آن بپاشیددر این هنگام آتش سبز رنگی خود به خود فوران می کند.



سه شنبه 10 اسفند 1389برچسب:, :: 20:59 ::  نويسنده : یک شیمیدان

کربن وسیلیسیم یعنی دوعنصر گروه 14 جدول تناوبی را می توان عنصرهای اصلی سازنده ی بسیاری از مواد موجود در طبیعت دانست.

سیلیسیم به علت تمایل شدیدی که به اکسیژن داردبه آن متصل شده.زنجیرهاوحلقه هایی دارای پل های si_o_si ایجاد می کندواز این طریق سیلیس وسیلیکات ها راکه مواد سازنده ی سنگ ها وخاک هستند به وجود می آورند.

در واقع می توان گفت سیلیسیم جهان غیر زنده راتشکیل می دهدوکربن جهان زنده را به وجود می آورد.اتم کربن تمایل عجیبی به تشکیل پیوند های کووالانسی محکمی باخودش داردوبه این ترتیب قادر است زنجیرها وحلقه های کوچک وبزرگ بسیاری از اتم های کربن ایجاد کند.

کربن پیوندهای محکمی با نافلزهای دیگری چون هیدروژن.نیتروژن.اکسیژن.گوگردوهالوژن ها تشکیل می دهد.این ویژگی هاسبب شده است که از کربن تعداد بی شماری ترکیب شیمیایی به وجود بیاید.شمار این ترکیب ها از مرز10 میلیون گذشته است و هر روز نیز با ساخته شدن ترکیبی تازه در آزمایشگاه های تحقیقاتی یا یافتن ماده ای تازه در جهان بر تعداد آنها افزوده می شود. در این میان زیست ملکول ها که اساس هستی را پایه ریزی کرده اند وادامه زندگی را ممکن ساخته اند همگی ترکیب هایی کربن دار هستند.

ترکیب های کربن وخواص آنها در شاخه ای از شیمی مطالعه می شود که شیمی آلی نامیده شده است.

کربن با چهار الکترون ظرفیتی به تشکیل چهار پیوند کووالانسی نیازمند است.تشکیل چهار پیوند یگانه به این معنا است که کربن می تواند حداکثر  باچهار اتم از عنصرهای مختلف یاحداکثر با چهار اتم کربن دیگرپیوند یابد.ضمن اینکه تمایل بی نظیرکربن به تشکیل پیوندهای دوگانه وسه گانه گوناگونی باور نکردنی را سبب شده است.



یک شنبه 8 اسفند 1389برچسب:, :: 13:19 ::  نويسنده : یک شیمیدان

  کاش کبوتری بودم تابه آسمان نیلگون می رفتم وخبرازامام مهدی (عج)می آوردم.ای کاش پرستوی نغمه سرایی بودم ومی توانستم آزادی راتجربه کنم.امامن درقفس دلتنگیم محبوس شده ام وهیچ راه نجاتی جزطلوع خورشید نمی یابم.مولای من کاش باآمدنت خورشیددلم راروشن می کردی وغروب دلگیرش را زایل می ساختی.

بیا که بغض گل نرگس شکست از انتظارتو.

بیابه سبزه زارهای وسیع که بی دریغ برای آمدنت سرودهایی را تمرین می کنند.

بیا که دل تمام مظلومان شکست.

بیا که دل پرستوی عاشق فقط وفقط تورا می خواهد.

آری...

او می آید وجهان طعم سیب سرخ می گیردوبرای این دنیای تاریک پنجره ای روبه نگاه ماه بازمیشود. در این جمعه ها که جمعه های انتظار نام گرفته اند من همیشه دعا می کنم که بیایی.

ای کمال معنویت!ای شنونده ی دعاهای پنهان!

دعا می کنم تا بیایی وبا شمشیر عدالتت زخم های دردمان را مرهم باشی.

راستی که چقدر انتظار سخت است وبی تو معنا ندارد!ماغروب های پنجشنبه به امید حلول تو جمعه رابه تماشا می نشینیم...

ای سرچشمه ی تمام عشق های الهی!

ظهور کن تا روبه تو نماز یاد بخوانیم که ظهورت.طلوع ظهورت را کامل کند.

                                        با این امید است که...

                                                             اللهم عجل لولیک الفرج.



چهار شنبه 4 اسفند 1389برچسب:, :: 20:27 ::  نويسنده : یک شیمیدان